გაკვეთილის გეგმა

                                                                                 გაკვეთილის გეგმა

ასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ელენე ზერეკიძე 59001069109
საგანი:  ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: საშუალო / მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:   14
გაკვეთილის თემა:  „გრიგოლ ხანძთელი ზეცის კაცი და ქვეყნის ანგელოზი“

საგნობრივი სტანდარტი
ქართ. X. 6.

X კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების გაანალიზება მათი ორგანიზების თვალსაზრისით

 

        მსჯელობს ნაწარმოების კომპოზიციურ თავისებურებაზე; საკვანძო ეპიზოდების (სცენების) ურთიერთკავშირზე; მისი სტრუქტურული ელემენტების (ექსპოზიციის, პროლოგის, ეპილოგის...) დანიშნულებაზე;
        მიუთითებს, გვხვდება თუ არა ტექსტში ავტორისეული ჩანართები და მათი საშუალებით ამოიცნობს მოვლენებისადმი ავტორისეულ დამოკიდებულებას;
        განსაზღვრავს ტექსტში მონოლოგის, დიალოგის, პოლილოგის ფუნქციას;
        განსაზღვრავს მეტყველების სხვადასხვა ტიპის (აღწერის, თხრობის, მსჯელობის) ეფექტიანობას სხვადასხვა სახის ტექსტებში;

        აღნიშნავს, ტექსტის ორგანიზების რა ხერხები (ალიტერაცია, პარალელიზმი, გრადაცია, ინვერსია, რეფრენი და სხვ.)  გამოიყენება ტექსტში და რა მიზნით.


ქართ. X. 10.

X კლასი

მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება

ინდიკატორები

        იყენებს კითხვის სხვადასხვა სახეს: გაცნობით კითხვას, შესწავლით კითხვას, კითხვას ძირითადი ინფორმაციის ამოკრებისათვის
        იყენებს მარკირების სხვადასხვა ხერხს (მინიშნებებს ტექსტის არშიაზე, საკვანძო სიტყვების ან საინტერესო ადგილების ხაზგასმას, სხვადასხვა ფერის მარკერს და სხვ.);
        იყენებს სხვადასხვა საშუალებას (კონტექსტს, სიტყვათა აგებულების ცოდნას, ლექსიკონს) უცნობი სიტყვის მნიშვნელობის დასადგენად;
        ადგენს ლექსიკონს და განმარტავს უცნობი სიტყვების მნიშვნელობას;
        მონიშნავს და ამოიწერს ტექსტიდან კონცეპტუალური თუ ფაქტობრივი თვალსაზრისით მნიშვნელოვან  ციტატებს და ურთავს კომენტარებს


გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლე შეძლებს გიორგი მერჩულეს „გრიგოლ ხანძთელის“  ტექსტის გაანალიზებას
კომპოზიციური თავისებურებების საკვანძო ეპიზოდების ,პროლოგის ,ეპილოგის   გამოყოფას
ავტორისეული ჩანართების ,რემარკის  გამოკვეთას
ტექსტში მონოლოგის ,დიალოგის , პოლილოგის  ფუნქციის, მეტყველების ტიპების- აღწერის, თხრობის, მსჯელობის  განსაზღვრას.
აგრეთვე შეძლებს უცხო სიტყვათა განმარტებითი ლექსიკონის შედგენას ,კონცეპტუალური  თუ ფაქტობრივი თვალსაზრისით მნიშვნელოვანი ციტატების კომენტირებას.

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წუთი)
1
მასწავლებელი ესალმება კლასს და მოსწავლეებს ახსენებს ქცევის წესებს ,აქვე აცნობს შეფასების რუბრიკას  და კლასის ორგანიზების ფორმებს
ვერბალური  ახსნა
მთელ კლასთან
გაკვეთილის მიზნების პოსტერი და შეფასების რუბრიკა
2 (წუთი)
2
მასწავლებელი სთხოვს გიორგი მერჩულეს  ბიოგრაფიული მონაცემების  გახსენებას.
კითხვა -პასუხი
მთელ კლასთან

5(წუთი)
3
შემდეგ მასწავლებელმა წარადგინა povierpointshi  გაკებული საპრეზენტაციო მასალა ,რითიც წარმოდგენა შეუქმნა მოსწავლეებს  თუ რის შესწავლას აპირებენ გაკვეთილზე

მთელ კლასთან
პროექტორი
3(წუთი)
4
მოსწავლეები კითხულობენ ტექსტს და აკეთებენ კომენტარს.
გარკვეული მონაკვეთის წაკითხვის შემდეგ აანალიზებენ და გამოაქვთ დასკვნები .
ბოლოს ავსებენ  T სქემის ერთ მხარეს წერენ არქაულ სიტყვებს, ხოლო მეორე მხარეს თანამედროვე ქართული ენით განმარტებებს   წერენ
კითხვა -კომენტარებით
მთელ კლასთან
წიგნი, T სქემა
20(წუთი)


5
ელექტრონული თამაში „ვის უნდა ოციათასი“
სწავლა თამაშით
მთელ კალასთან
5(წუთი)
6
ტექსტის წაკითხვის შემდეგ მოსწავლეები გააკეთებენ ტესტებს, რომელსაც პროექტორით   აჩვენებს მასწავლებელი

მთელ კლასთან
ტესტი,პროექტორი
8 (წუთი)
7
საშინაო  დავალების  მიცემა



2(წუთი)











                                                                              

No comments:

Post a Comment