გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი: ელენე ზერეკიძე 59001069109
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი:
საშუალო / მე-10 კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 14
გაკვეთილის თემა: „გრიგოლ ხანძთელი ზეცის კაცი და ქვეყნის ანგელოზი“
საგნობრივი
სტანდარტი
ქართ. X. 6.
X კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების გაანალიზება მათი ორგანიზების თვალსაზრისით
●
მსჯელობს ნაწარმოების კომპოზიციურ თავისებურებაზე; საკვანძო ეპიზოდების (სცენების) ურთიერთკავშირზე; მისი სტრუქტურული ელემენტების (ექსპოზიციის, პროლოგის, ეპილოგის...) დანიშნულებაზე;
●
მიუთითებს, გვხვდება თუ არა ტექსტში ავტორისეული ჩანართები და მათი საშუალებით ამოიცნობს მოვლენებისადმი ავტორისეულ დამოკიდებულებას;
●
განსაზღვრავს ტექსტში მონოლოგის, დიალოგის, პოლილოგის ფუნქციას;
●
განსაზღვრავს მეტყველების სხვადასხვა ტიპის (აღწერის, თხრობის, მსჯელობის) ეფექტიანობას სხვადასხვა სახის ტექსტებში;
●
აღნიშნავს, ტექსტის ორგანიზების რა ხერხები (ალიტერაცია, პარალელიზმი, გრადაცია, ინვერსია, რეფრენი და სხვ.) გამოიყენება ტექსტში და რა მიზნით.
ქართ. X. 10.
X კლასი
მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება
ინდიკატორები
●
იყენებს კითხვის სხვადასხვა სახეს: გაცნობით კითხვას, შესწავლით კითხვას, კითხვას ძირითადი ინფორმაციის ამოკრებისათვის;
●
იყენებს მარკირების სხვადასხვა ხერხს (მინიშნებებს ტექსტის არშიაზე, საკვანძო სიტყვების ან საინტერესო ადგილების ხაზგასმას, სხვადასხვა ფერის მარკერს და სხვ.);
●
იყენებს სხვადასხვა საშუალებას (კონტექსტს, სიტყვათა აგებულების ცოდნას, ლექსიკონს) უცნობი სიტყვის მნიშვნელობის დასადგენად;
●
ადგენს ლექსიკონს და განმარტავს უცნობი სიტყვების მნიშვნელობას;
●
მონიშნავს და ამოიწერს ტექსტიდან კონცეპტუალური თუ ფაქტობრივი თვალსაზრისით მნიშვნელოვან ციტატებს და ურთავს კომენტარებს.
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლე შეძლებს გიორგი
მერჩულეს „გრიგოლ ხანძთელის“ ტექსტის გაანალიზებას
კომპოზიციური თავისებურებების
საკვანძო ეპიზოდების ,პროლოგის ,ეპილოგის
გამოყოფას
ავტორისეული ჩანართების
,რემარკის გამოკვეთას
ტექსტში მონოლოგის ,დიალოგის
, პოლილოგის ფუნქციის, მეტყველების ტიპების-
აღწერის, თხრობის, მსჯელობის განსაზღვრას.
აგრეთვე შეძლებს უცხო
სიტყვათა განმარტებითი ლექსიკონის შედგენას ,კონცეპტუალური თუ ფაქტობრივი თვალსაზრისით მნიშვნელოვანი ციტატების
კომენტირებას.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წუთი)
|
1
|
მასწავლებელი ესალმება
კლასს და მოსწავლეებს ახსენებს ქცევის წესებს ,აქვე აცნობს შეფასების რუბრიკას და კლასის ორგანიზების ფორმებს
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელ კლასთან
|
გაკვეთილის მიზნების
პოსტერი და შეფასების რუბრიკა
|
2 (წუთი)
|
2
|
მასწავლებელი სთხოვს
გიორგი მერჩულეს ბიოგრაფიული მონაცემების გახსენებას.
|
კითხვა -პასუხი
|
მთელ კლასთან
|
5(წუთი)
|
|
3
|
შემდეგ მასწავლებელმა
წარადგინა povierpointshi გაკებული საპრეზენტაციო
მასალა ,რითიც წარმოდგენა შეუქმნა მოსწავლეებს
თუ რის შესწავლას აპირებენ გაკვეთილზე
|
მთელ კლასთან
|
პროექტორი
|
3(წუთი)
|
|
მოსწავლეები კითხულობენ ტექსტს და აკეთებენ კომენტარს.
გარკვეული მონაკვეთის წაკითხვის შემდეგ აანალიზებენ და გამოაქვთ
დასკვნები .
ბოლოს ავსებენ T სქემის
ერთ მხარეს წერენ არქაულ სიტყვებს, ხოლო მეორე მხარეს თანამედროვე ქართული ენით განმარტებებს წერენ
|
კითხვა -კომენტარებით
|
მთელ კლასთან
|
წიგნი, T სქემა
|
20(წუთი)
|
|
5
|
ელექტრონული თამაში „ვის უნდა ოციათასი“
|
სწავლა თამაშით
|
მთელ კალასთან
|
5(წუთი)
|
|
6
|
ტექსტის წაკითხვის შემდეგ მოსწავლეები გააკეთებენ ტესტებს, რომელსაც
პროექტორით აჩვენებს
მასწავლებელი
|
მთელ კლასთან
|
ტესტი,პროექტორი
|
8 (წუთი)
|
|
7
|
საშინაო დავალების მიცემა
|
2(წუთი)
|
|||
No comments:
Post a Comment