1. პროექტის სახელწოდება: დაბინძურებული გარემო
ეკოლოგიური კატასტროფის საწინდარია
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით:
ეკოლოგიურად სუფთა გარემო ჯანმრელობის საწინდარია.
3. პროექტის აქტუალობა:
დღეს დიდი კატასტროფის წინაშეა საზოგადოება გარემოს დაბინძურების გამო.თითოეულმა ჩვენგანმა
არ ვიცით გაფრთხილება , არ ვითვალისწინებთ თუ როგორი კატასტროფა შეიძლება გამოიწვიოს ჩვენმა არასწორმა გადადგმულმა
ნაბიჯმა.
ეს პროექტი მოსწავლეებს ნათლად დაანახვებს დაბინძურებული გარემოს საფრთხეებს
და მომავალში გაითვალისწინებენ გარემოს გაფრთხილებას და სისუფთავის შენარჩუნებას.
4. პროექტის მიზნები:
●
მოსწავლეები პროექტისთვის მოიძიერბენ მასალას
გამოუშვებენ გაზეთს და გააკეთებენ სლაიდ შოუს
გამოუშვებენ გაზეთს და გააკეთებენ სლაიდ შოუს
●
ორივე ჯგუფი გააკეთებს პრეზენტაციას (გაზეთი და სლაიდ შოუ)
●
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ
გარემოს დაცვისა და გაფრთხილების უნარი.
●
თანამშრომლობის უნარ-ჩვევის
განვითარებას
5. მონაწილეთა ასაკი: მეშვიდე კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა:
ორი კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
●
კედლის გაზეთი
●
ფოტომასალა
●
საპრეზენტაციო სლაიდები
8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
●
ფოტოაპარატი
●
კომპიუტერი
●
პროექტორი
●
ინტერნეტი
9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
კლასს დავყოფ ჯგუფებად შემთხვევითობის პრინციპით
თითოეულ ჯგუფს მივცემ დავალებას
●
პირველ ჯგუფს დავავალებ მოიარონ ის გარემო ,სადაც ცხოვრობენ და ასახონ ფოტოაპარატით ეკოლოგიურად დაბინძურებული
გარემო ,ამის საფუძველზე გააკეთონ გაზეთი და SOS! შეტყობინების
საშუალებით გააფრთხილონ საზოგადოება მოსალოდნელ საფრთხეებზე.
●
მეორე ჯგუფს ვთხოვ ,რომ ინტერნეტის საშუალებით
მოიძიონ და დაამუშაონ მასალა, სადაც წარმოჩენილი იქნება რისკები და საფრთხეები დაბინძურებული გარემოდან გამომდინარე.
●
პირველი ჯგუფი გაზეთის პრეზენტაციას გააკეთებს ,ხოლო
მეორე ჯგუფი კი სლაიდების საშუალებით წარმოადგენენ თავიაანთ საპრეზენტაციო მასალას
●
ბოლოს კი გავმართავთ დისკუსიას - “როგორ დავიცვათ გარემო დაბინძურებისაგან”.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო
გეგმასთან კავშირი:
·
ქართული
ენა და ლიტერატურა.
·
ბუნებისმეტყველება
·
გეოგრაფია
ქართ. VII. 1.
VII კლასი
მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე
ინდიკატორები
·
მოსმენის შემდეგ სვამს ადეკვატურ კითხვებს;
·
ამოიცნობს მთავარ აზრს მოსმენილი ინფორმაციიდან და დასკვნის სახით წარმოადგენს მას აუდიტორიის წინაშე;
·
წარმოადგენს ინფორმაციას ჯგუფში მიღებული გადაწყვეტილების შესახებ კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით და ყვება, როგორ მივიდნენ ამ გადაწყვეტილებამდე;
·
მოიძიებს ან საგანგებოდ ქმნის და სათანადოდ იყენებს შესაფერის ვიზუალურ მასალას (პლაკატს, სქემას ან სხვა თვალსაჩინოებას).
VII კლასი
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ბუნ.VII.1.
მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
ინდიკატორები
·
აყალიბებს კვლევის მიზანს;
·
გამოთქვამს მოსაზრებას/ვარაუდს;
·
არჩევს მონაცემების მოპოვების გზებს (მაგ., ცდით, საველე სამუშაოს ჩატარებით, გამოკითხვით, საკითხის ირგვლივ ლიტერატურის მოძიებით);
·
არჩევს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს (ცხრილები, გრაფიკები, სიები, ფოტოები, ჩანაწერები)
ბუნ.VII.3.
ინდიკატორები
·
იყენებს სხვადასხვა ხერხს (დიაგრამებს, ცხრილებს, გრაფიკებს, სიებს) მონაცემთა წარმოსადგენად;
·
იყენებს საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების წარმოსადგენად.
ბუნ.VII.4.
ინდიკატორები
·
იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
·
აანალიზებს მონაცემებს და გამოიტანს დასკვნებს;
·
ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს;
11. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი):
ელენე
ზერეკიძე
12.ხელ
მძღვანელ
ის ელ.
ფოსტა: ezerekidze@gmail.com
No comments:
Post a Comment